Öneri Pasif Mod

Konusu 'Güncelleme ve Fikir Havuzu' forumundadır ve Khryseniox tarafından 3 May 2019 başlatılmıştır.

Değerli forum kullanıcıları,

Bu forumda aktif olabilmen için öncelikle oyun hesabına giriş yapman gerek, aksi taktirde foruma ulaşamassın. Eğer oyun hesabın yok ise, lütfen kendine yeni bir hesap aç. „Oyun için tıkla“
?

Sizce bu sistem Dark Orbit'te bulunmalı mı?

  1. Evet

    47,4%
  2. Hayır

    52,6%
  1. Khryseniox

    Khryseniox User

    Merhaba arkadaşlar. Genel olarak konuları inceledim ancak fikrimi karşılayan bir konu bulamadım ve bu yüzden açmamın iyi olacağını düşündüm.

    Pasif Mod nedir?
    Pasif mod, oyun içerisinde PvP haritaları dışında kullanılabilecek, diğer oyuncuların size saldırmasını engelleyecek ancak bütün kaynaklardan elde edebileceğiniz şeref puanlarını da beraberinde kapatan bir moddur. Yani, kimse size saldıramayacak ancak yaratıklardan elde ettiğiniz şeref puanlarını kazanamayacağınız bir mod.

    Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyalım?
    Şahsen aranızda yeni bir oyuncu olarak gemim yeterince kuvvetli, güçlü değil. Özgür bir şekilde görev yapıp, gemisini geliştirmeyi hedefleyen bir oyuncuyum. Ancak çeyreği kadar kuvvetli olamadığım diğer oyuncuların ben görev yaparken beni defalarca kez patlatması, benim oyuna bağlanmamı engellemesi ve oyunun içeriğinden aldığım zevki düşürmesi bir hayli can sıkıcı. Pasif Mod, benim gibi yeni oyuncuların oyun ortamına alışması, oyunu öğrenmesi ve gelişme aşamasında oyundan kopmaması adına bu oyuncuları korumaya yönelik bir sistem.

    Nasıl çalışacak bu sistem?
    Pasif Mod, oyun ayarlarından açılıp kapanabilen, 1-X, 2-X ve 3-X haritalarında kullanılabilecek bir mod olacak. 4-X, 5-X ve X-BL haritalarında kullanıma tamamen kapalı olacak. Bu mod açık olduğu sürece pasif moddaki oyuncu hiç bir şekilde şeref puanı elde edemeyecek. Pasif mod savaş esnasındayken açılıp kapatılamayacak.

    Herkes mi kullanabilecek? İşleyişi nasıl olacak?
    Geri bildirimlerinizle kararlaştırılabilecek bir şekilde, belli bir şeref puanı veya belli bir rütbe, seviye üstündeki oyuncular bu sistemden yararlanamayacak. Yani sistemin kullanım şekli "savaştan, çatışmadan uzak kalayım" mantığıyla değil, tamamen yeni oyuncular üzerindeki PvP baskısını kaldırmak amacıyla oyunda yer edinecek. Zaten belli bir rütbeye ulaşmış, gemisini geliştirmiş bir oyuncu bu sistemi hiç bir şekilde kullanamayacak.

    Neden gelişmiş gemilerde kullanılmayacak? Haksızlık değil mi?
    Yukarıda da belirttiğim gibi sistemin amacı insanların istediği zaman PvP istediği zaman PvE oynaması değil, tamamiyle yeni oyuncuları korumak. Bu sistemin herkese açık olarak kullanılması durumunda aşağıdaki sorunlarla karşı karşıya kalacağız:
    1. Gelişmiş gemilere sahip oyuncuların sadece görev yapmak amacıyla Pasif Modu açıp/kapaması,
    2. Belli haritalarda bir işle meşgulken herkesin Pasif Mod'u kullanması, (Örneğin Cubikon avlarken.)
    3. Bir yerden bir yere seyahat ederken Pasif Mod'un açılıp, istenilen yere ulaşıldığında kapatılması
    gibi onlarca sistemi suistimal edebilecek kullanım şekli mevcut. Bu sebepten dolayı bu sistemi herkes kullanamayacak. Unutmayın, amaç insanları PvP'den uzaklaştırmak değil, sadece oyuna yeni gelenlerin zaten oyunda olanların seviyesine ulaşana kadar oyundan soğumamalarını, kopmamalarını sağlamak.

     
    Spinaci ve .Paradoks. bunu beğendi.
  2. Manitu

    Manitu Guest

    Merhaba,

    Konunuzu bölüm kurallarına uygun olarak açtığınız için teşekkür ederim, şu andan itibaren konunuz arkadaşlarımızdan destek aldığı sürece bizler de raporlarımıza ekleyerek sizlere destek olmaktan mutluluk duyarız. Ayrıca konunuz an itibari ile Güncelleme ve Fikir Havuzu İndex konusuna da eklenmiş bulunmaktadır. :)

    İyi forumlar.
     
  3. Yazını baştan aşağı okudum.Şimdi diyelim ki bir Binbaşı veya Üstteğmen bu sistemi gördü.3 kere şirket değiştirerek şeref puanını sıfıra yaklaştırdı yani rütbesini sıfırladı.Sonra x-7 de 3.parti yazılımla tallon kesmeye başladı.Üstelik çok güvenli bir şekilde.Bu suistimal örneğine bir çözümün var mı ?
     
    Makinist.57 bunu beğendi.
  4. Malesef bende şu otomatikçiler yüzünden hayır diyorum, konun güzel aslında ama oyundaki yüzlerce oto pilotları kesememek çok üzücü bir durum olur, zaten 10 kere kesince ödül vermemesi yeterince sıkıntı ve saçma bir durum, birde hiç sıkamamak, yok yok kesinlikle hayır.
     
    Makinist.57 bunu beğendi.
  5. İthamda bulunmak istemiyorum ama bu tarz konuları açan oyuncu arkadaşlar, bana pek masum gelmiyorlar. Geneli program kullanıyor ve böyle konular ile daha güvenli ve rahat kasılmayı düşünüyorlar. Ellerinden gelse, savaş oyununda birbirine sıkmayı yasaklayacaklar!

    Benden de koca bir -1
     
    VELİBİNALİ ve Atakentlistyla bunu beğendi.
  6. Khryseniox

    Khryseniox User

    Öncelikle dönütleriniz için teşekkür ederim. Spam olmaması için tek mesajda cevaplamaya çalışacağım.

    Atakentlistyla, dediğim gibi bu sınırlandırma olayı yönetim ve topluluk kararıyla belirlenebilir. Dediğin gibi şeref ve rütbe istenerek düşürülebilecek bir şey olduğu için seviye odaklı yapılabilir. Örneğin seviye 17'den sonra artık oyunda her şeyi açmış oluyoruz. (Düşman BL haritaları hariç) 17 seviyeye ulaşmış bir oyuncu artık bu sistemden yararlanamayabilir. Zaten 17 seviyeden önce bir gemiyi geliştirmek bir hayli zor.

    Otomatikçi dediğimiz arkadaşlardan kastınız Kutu Toplama ise bu tip oyuncular zaten genelde PvP haritalarını kullanıyorlar. Çünkü yaratıklar yok ve kutularda %50 avantaj var. Bu sistemde 4-X maplerinde kullanıma tamamen kapalı. 3. Parti Programlar ile NPC farmlayan oyuncular için de bir AR-GE oluşturmaya çalışacağım. Bunu düşünmemiştim, teşekkürler :)

    Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Program kullandığımı düşünmüş olabilirsiniz, doğaldır. Dediğiniz gibi bir çok üçüncü parti uygulama kullanıcısı daha özgür/rahat kalmak istiyor ve bu sistemden yararlanabileceklerini düşünüyor olabilirsiniz. Ancak diğer arkadaşımıza da dediğim gibi bu tip arkadaşlar zaten 4-X haritalarında oluyor genelde (kutu toplama). Yani sistemi orada kullanamazlar. NPC'leri kesmek için uygulama kullanan oyuncular için bir fikir düşüneceğim. Onların da bu sistemden yararlanamaması için elimden gelen her şeyi yapacağım merak etmeyin :)
     
    Makinist.57 ve Sempatik.57 bunu beğendi.
  7. Oyunda yeni olduğun için anladığım kadarıyla daha botların oyunun bu tarz eklemeler yapmalarının ne kadar önüne geçtiğini fark etmemişsin zamanla bunu kavradığında oyuncuları bu duruma neden sıcak bakmadığını da anlarsın. Ayrıca oyunda gelişmiş oyunculardan bahsediyorsun ancak oyunda gelişmişlik malesef ne rütbeyle ne seviyeyle ne de şeref puanıyla belli oluyor. Yani daha 2. seviyede bile bazı oyuncular UFE seviyesinde gemilere sahip olabiliyorlar. Bu sistem bu yüzden pek yürür gibi gelmiyor bana. Ama emeğine sağlık ileride daha güzel daha yaratıcı konularla karşımıza çıkacağından eminim.
     
  8. Pve serverde buna benzer birşey geldi
    konu gerçekleşti denilebilir
     
  9. Şeref kazanmadan Tallon kesmenin anlamı ne ki oyun belli bir saatten sonra rütbe kastırmaya mecbur bırakıyor.
     

Sayfayı Paylaş